Održavanje kosilice za travu: Naši savjeti i trikovi za održavanje

Burna, vlažna i hladna, jesen dolazi - a s njom i ljetna i vrtlarska sezona pri kraju. Prije nego što nastupi ledena zima, vrijeme je da pripremite svoj vrt za nju. Prije nego svoju kosilicu pospremite za zimu, trebali biste odvojiti vrijeme za njegu i održavanje kako bi kosilica ponovno bila spremna za korištenje u proljeće s prvim zrakama sunca i nicanjem travnjaka. Jesen i proljeće su savršena godišnja doba da svoju kosilicu pripremite za novu sezonu uz profesionalno održavanje. Bez obzira je li vaša kosilica električna ili radi na benzin, zadaci su uglavnom isti. U ovom ćete priručniku saznati koji su to zadaci i na što trebate obratiti pozornost.

Ako akumulatorsku, električnu ili benzinsku kosilicu redovito održavate i čistite, u njoj ćete dugo uživati.

Održavanje vaše kosilice za travu

Ako se pridržavate ovih savjeta, ove sezone ne biste trebali imati problema sa svojom kosilicom i teško da će biti potrebni popravci ili rezervni dijelovi. Naravno, kompletnu provjeru uređaja možete izvršiti i kod specijalizirane tvrtke. Međutim, uz malo vještine većinu toga možete sami održavati, popraviti ili zamijeniti.

Detaljno čišćenje trebalo je obaviti već tokom zimovanja u jesen - po mogućnosti komprimiranim zrakom ili krpom natopljenom blagim sapunom, kako ne biste oštetili ležajeve i karburator ili elektroniku ako postoje. Nikada ne koristite visokotlačni perač za čišćenje vaše kosilice! Ali čak i u proljeće, prije nego ponovno počnete koristiti kosilicu, ima smisla očistiti je i provjeriti.

Naš savjet: Upute za uporabu vašeg uređaja u pravilu sadrže korisne upute za održavanje koje možete koristiti kao vodič. Tamo obično možete pronaći i upute za popravke.

Oštri noževi i glatke poluge

Rotirajuća oštrica je srce kosilice. Ako je tupa ili čak oštećena kamenjem, posjekotine na vlati trave postaju vrlo neujednačene. Tupa oštrica sklona je otkinuti travu i ne kosi je glatko. To oštećuje vlati trave, travnjak mora uložiti više energije u regeneraciju nakon košnje i stoga sprječava stvaranje bujnog zelenog travnjaka. Oštricu kosilice stoga treba provjeriti na oštrinu, pukotine ili zareze na početku svake sezone i po potrebi je ponovno naoštriti. Općenito je preporučljivo redovito provjeravati nož kosilice, čak i tijekom vrtlarske sezone i nakon sudara s kamenjem. U slučaju ozbiljnog oštećenja noža kosilice, popravak se obično ne isplati; i u ovom slučaju, jedino rješenje je zamijeniti oštricu.

Iskusni obrtnici mogu sami naoštriti oštricu u proljeće. Ipak, preporučujemo da to učini specijalizirani trgovac ili da kupite novi nož kosilice. Nepravilno oštrenje može rezultirati neravnotežom – slično kao i kod automobilskih guma. Zbog tih neravnoteža, nož će se kasnije neravnomjerno okretati tijekom košnje jer još uvijek izbija na vrhu i na dnu. To nepotrebno opterećuje ležaj motora i povećava njegovo trošenje. Kvaliteta rezanja također trpi u ovom slučaju. U Einhell Service Shopu možete jednostavno odabrati i naručiti odgovarajuću oštricu za svoj alat.

Zatim provjerite da li se sve poluge mogu pomicati i da se mast unutar Bowden sajle nije stvrdnula tijekom zime. Ako se poluge mogu pomicati samo s poteškoćama, obično pomaže kap ulja na zglobove i u sajlu. Nakon laganog pomicanja poluge nekoliko puta, ulje bi se trebalo raširiti duž sajle i sve bi trebalo ponovno raditi.

Oštri noževi kosilice su neophodni za uredno podšišan i zdrav travnjak.

Čišćenje hvatača i kućišta za košenje

Ako hvatač pokošene trave nije u cijelosti izrađen od tekstilne tkanine, mora imati ventilacijske proreze sa strane i sa stražnje strane. Utore možete lako očistiti starom četkom za suđe. Međutim, ne samo plastičnu vrećicu za hvatanje, nego i tekstilne vreće za hvatanje treba čistiti kako bi se spriječio rast plijesni. Jer samo ako zrak može koji usisa kosilica slobodno izaći, pokošena trava će pasti u hvatač, tako da bude optimalno napunjen i da što manje otkosa ostane na travnjaku.

Sada je vrijeme za prostor ispod kosilice, poznat kao platforma za košenje. Pokošena trava, osobito kada je vlažna, obično se zalijepi ispod kosilice i tamo stvrdne. Ove zalijepljene rezove potrebno je ukloniti u sklopu održavanja, kako metalni dijelovi kosilice ne bi počeli hrđati zbog vlage mokrog travnjaka. Isto vrijedi i za ovjes kotača! Općenito, što je kućište kosilice čišće, to je bolja cirkulacija zraka u šasiji, a time i rezultat rezanja i ponašanje pri hvatanju.

Električne i akumulatorske kosilice: Jednostavno održavanje

Bit ćete sretni čuti ako posjedujete električnu kosilicu, da to je jedan od uređaja koji je najlakše za održavati i postoji samo nekoliko komponenti koje je potrebno popraviti. Uz opću sveobuhvatnu provjeru, preporučujemo provjeru stanja kabela i utikača tijekom održavanja. Ako su kabeli ili utikači neispravni, trebate ih odmah zamijeniti.

Kod akumulatorskih kosilica posebno je važno provjeriti bateriju prije prve uporabe. Ako ste ga pravilno skladištili, ovdje rijetko dolazi do problema. Litij-ionske baterije trebali biste do kraja napuniti prije prve uporabe. Međutim, ako je tijekom zime došlo do dubokog pražnjenja, možete ga samo pokušati regenerirati tijekom dugog vremena punjenja. Ali često punjači ne prepoznaju duboko ispražnjene baterije, jer više nema napona na kontaktima. Tada vam jedino preostaje zamijeniti neispravno napajanje.

Električne i akumulatorkse kosilice vrlo su jednostavne za održavanje.

Benzinske kosilice: One zahtijevaju malo više posla

Za razliku od električnih kosilica, one s benzinskim motorima zahtijevaju malo više truda za održavanje. Međutim, čak i održavanje motora s unutarnjim izgaranjem možete lako obaviti sami uz malo ručne vještine.

Benzinske kosilice nešto su zahtjevnije za održavanje. Najbolje je ići korak po korak.

Provjera užeta za startanje

Prvo pogledajte uže za pokretanje motora. S vremenom može postati krhko ili čak potpuno puknuti. Ako uže više nije u dobrom stanju, trebate ga odmah zamijeniti. Popravak obično više nije moguć.

Provjera svjećice i iskre za paljenje

Sada dolazi svjećica. Kako biste provjerili njeno stanje, odvrnite svjećicu s motora i vizualno je pregledajte. Ako elektrode još uvijek imaju metalik ili žutosmeđu boju i nisu prekrivene čađom, svjećice se uglavnom mogu koristiti još jednu sezonu. Lagane promjene boje elektroda mogu se ukloniti običnom žičanom četkom. Međutim, ako je svjećica crna ili čak potpuno zauljena, postoji kvar u sustavu koji se mora hitno popraviti. Kad kupujete nove svjećice, uvijek provjerite je li tipska oznaka ispravna. Nju ćete pronaći na keramičkom tijelu.

Provjera karburatora i temeljnog premaza

Ako već niste očistili prljavi karburator tijekom zime, sada ponovno provjerite je li čišćenje potrebno. U neposrednoj blizini mnogih modela nalazi se takozvani primjer: ručno upravljana pumpa za gorivo koja puni karburator svježim gorivom u nekoliko poteza pumpe. To je osobito korisno ako je radio prazan ili je radio prazan tijekom zime. Također provjerite njegovu funkcionalnost s nekoliko poteza pumpe.

Provjera zračnog filtra

Tijekom košnje oko kosilice se vrte prašina i sitni otkosi trave, pa nije ni čudo što motor usisava sitne čestice koje postupno začepljuju filtar zraka. Ako je filtar za zrak začepljen, više ne dobiva dovoljno zraka, i neće se pokrenuti. Ovisno o vrsti filtra, možda će biti dovoljno redovito lupkati filtar i nanijeti malo ulja za filtar zraka. Ako je previše prljav, morate ga zamijeniti. Benzinski motor može se pokrenuti i pravilno raditi samo s čistim filtrom za zrak.

Provjera razine ulja

Budući da benzinsku kosilicu treba dobro podmazati baš kao i automobil, potrebno je redovito provjeravati razinu ulja. Na većini kosilica, mjerna šipka za ulje nalazi se u samom čepu cijevi za punjenje ulja. Izvucite mjernu šipku, obrišite je čistom krpom i ponovno umetnite. Zatim je ponovno izvucite i provjerite jesu li ostaci ulja unutar oznaka min i max. Ako nema dovoljno ulja, dopunite ga do potrebne količine. No, razinu ulja treba provjeravati ne samo na početku sezone, već i u redovitim intervalima, kako bi svi pokretni dijelovi u motoru kosilice bili dobro podmazani i kako se ne bi pregrijavali.

Ovisno o starosti motornog ulja, može biti vrijeme za promjenu ulja. Trebali biste koristiti sljedeće intervale kao opći vodič:

  • Za komercijalnu 4-taktnu kosilicu s normalnom upotrebom: jednom godišnje, idealno u proljeće.
  • Za benzinsku kosilicu s intenzivnom uporabom: svakih 25 radnih sati.
  • Za tek uhodanu, novu kosilicu: prva promjena ulja nakon 5 do 6 sati rada.

Ovi kratki intervali izmjene u usporedbi s automobilom uglavnom su posljedica činjenice da benzinski motor u kosilicama obično nema filter ulja, zbog čega se ulje brže prlja. Međutim, iz sigurnosnih razloga, molimo pogledajte priručnik s uputama. Tamo ćete također pronaći informacije o tome koje je ulje potrebno motoru i intervalima u kojima se mora mijenjati. 

Pražnjenje spremnika

Staro gorivo zimi gubi sposobnost zapaljivosti i može se nataložiti. Stoga biste trebali potpuno isprazniti spremnik goriva benzinske kosilice prije zime. Zatim ga trebate ponovno napuniti u proljeće. Ako ste preko zime ostavili benzin u spremniku, sigurnije ga je tada isprazniti i napuniti svježim gorivom.

Redovito i pažljivo održavana kosilica za travu pouzdan je pomoćnik u vrtu.

Održavanje robotske kosilice

Ne samo da je robotske kosilice lako održavati, već ih je i vrlo lako servisirati. Osobito u proljeće, kada pripremate robotsku kosilicu za ljeto, i zimi, prije nego što praktičan vrtlarski alat odložite na policu postoji nekoliko jednostavnih zadataka koji se mogu obaviti u samo nekoliko koraka. U ovom i još jednom članku saželi smo najbolji način za to. Nudimo i dodatni zimski pregled s mogućnošću skladištenja robotske kosilice putem naše usluge Einhell. Ovdje možete pronaći pregled svih usluga robotskih kosilica.

Robotske kosilice zahtijevaju manje truda – kako u pogledu održavanja i čišćenja, tako i u pogledu same košnje.

Kosilica za travu ne želi da se pokrene? Pronađite pomoć ovdje!

Želite započeti s radom u vrtu, ali vaša kosilica neće krenuti? Vaša prva stanica pri rješavanju problema uvijek bi trebao biti korisnički priručnik. Dobar prvi pristup uvijek je temeljito očistiti kućište i pregledati nož kosilice. Ako pronađete zaglavljenu oštricu, to može biti mogući uzrok problema s paljenjem. Previsoka trava također može uzrokovati poteškoće vrtnom alatu. U tom slučaju može pomoći promjena visine rezanja ili početak na nižoj travi.

Vaša benzinska kosilica ima problema s paljenjem? Ako ste slijedili gore navedene savjete za održavanje i čišćenje kosilice, ali problemi i dalje postoje, pomoć možete pronaći u Einhell korisničkoj službi. Ovdje će vam obučene kolege pomoći putem telefona ili e-pošte, informirati vas o jamstvenim uslugama i ponuditi vam mogućnost zakazivanja popravke kosilice u našem servisu.

Ako se kosilica za travu ne pokrene, temeljito čišćenje i održavanje može pomoći.

Sažetak: Redovito održavanje za pouzdanu kosilicu

Kao što vidite, održavanje vaše kosilice svodi se na obraćanje pozornosti na detalje. Međutim, ako redovito provjeravate i održavate ove komponente te ih popravljate ili mijenjate ako je potrebno, vaša će kosilica dugo vremena biti vjerna pomoć u vašem vrtu.

Postanite sam svoj omogućivač – uz Einhell kosilice za travu